CHCI ZHUBNOUT

 

Určitě to znáte taky - kalhoty z minulého roku na sebe neobléknete, po zimě pár kilo navíc a sebevědomí je rázem pryč. Jediným účinným nástrojem pro štíhlou a pevnou postavu je PRAVIDELNÝ POHYB.

 

Následujicí řádky by Vám měly usnadit pochopit hlavní zákonitosti ukládání a spalování tuků. Rovněž zde najdete základní informace, jak urychlit proces spalování tuků, a tím dosáhnout vytoužené štíhlé a pevné postavy.

 

Proč tloustneme?

spekyNa to existuje jednoduché vysvětlení.

Denní příjem jídla je větší než množství pohybové aktivity. Přebytečná potrava se v těle pak ukládá ve formě tělesného tuku. Je také možné, že si Vaše tělo zvyklo naopak přijímat potravy méně, než potřebuje. V takovém případě si každý příjem ukládá "na horší časy" (problém věčných dietářek).

Jiště se shodneme, že pokud existuje rovnováha mezi jídlem a množstvím pohybové aktivity, pak nás přebytečné kilogramy nemusí trápit.

Pokud chceme redukovat tukové buňky v těle, pak je dobré si např. v průběhu jednoho týdne psát, co jste snědly. Samy si pak můžete spočítat, kde je chyba (popř. se poradit s odborníkem, který bude mít lepší přehled o Vašich stravovacích návycích).

 

Vždy mějte na paměti si, že neexistuje jiná cesta, kterou by se tuky dostaly do těla, než JÍDLEM.

  

Jak se dostanou tuky pryč z Vašich špeků?

tuky_prycŠtěpení tuků a mastných kyselin za vzniku ATP (adenozitrifosfátu) a CP (kreatintrifosfátu) probíhá přímo v místě spotřeby - ve svalové buňce.

Česky řečeno musí je spálit Vaše svaly. Čím více tedy budete mít svalů, tím více tuků můžete spálit. Dokonce tím víc jich budete pálit i v klidu !

NEEXISTUJE JINÁ CESTA, KTEROU BY SE TUKY DOSTALY Z TĚLA VEN NEŽ SVALOVOU AKTIVITOU !!

 

Je lépe cvičit velké svaly (stehna a zadek) - ty spálí hodně energie, kterou tělo začně postrádat. V tomto okamžiku se tělo rozhodne použít jako další zdroj energie tuky -> to probíhá přes transport krve - krev proudí tělem, narazí na tuk a použije ho jako zdroj energie. Po složitých reakcích krev tuk přenese do cílové stanice - tedy do svalů, kde se spálí. Dříve než po 40 minutách cvičení se ovšem proces spalování tuků nespustí.

Zhubnout ale musíte všude, tělo nedokáže pálit tuk pouze na určitém místě, tzn. nefunguje to tak, že když cvičím břicho, tak hubnu na břiše (břicho tím pouze formuju).

Odkud se bude ten tuk brát záleží hlavně na genetických danostech. Tuk tedy tento proces odstraňuje rovnoměrně po celém těle dle genetického klíče. Proto většině žen zůstává nejdéle tuk na bocích, břichu a zadečku. Chce to tedy trpělivost a vhodnou dietou odstraňovat tuk tak dlouho, až budete spokojené. 

 

Proces ukládání i spalování tuků jsme si tedy vysvětlili -> je jasné, že jinak než pohybem z těla tuky pryč nedostanete. Ideální je doplnit pohyb vhodným jídelníčkem. Jídlo a pohyb jsou základní zásady zdravého hubnutí, proto jsou jim věnovány následující odstavce. Je jenom na Vás, jestli chcete být zdravé a štíhlé trvale, nebo do toho jdete s tím, že teď to vydržíte a za měsíc se zase "nadlábnete".

Takový způsob hubnutí je dočasný a obvykle mívá dalekosáhlé následky - přiberete víc, než jste zhubly.

  

ZÁSADA č. 1: Pravidelně a poctivě se hýbejte!

Nejvíce efektivním nástrojem ke spalování tuků je běžecký pás (v našem Ladies-Fitness jej samozřejmě také najdete, a to včetně hrudního pásu na měření tepové frekvence). Britští vědci ve své studii nechali 12 žen šlapat na stacionárních kolech nebo běhat na páse s odlišnými intenzitami. Podle jejich zjištění cvičením na páse spálili asi o 45 % více tuku než šlapáním na kole.

Posilovací cviky zaměřte na největší svalové partie. Cvičte je opravdu tvrdě, nešetřete se. Mýtů o tom, že po provádění kulturistických cviků Vám narostou obrovské svaly a budete připomínat mužatku, nevěřte – jsou to čiré nesmysly. Vy uvedenými cviky pouze zpevníte a vytvarujete tělo a vytvoříte malé množství svalové hmoty, které Vám zaručí rychlejší spalování tuků.

Velmi důležitým faktorem při spalování tuků je správná tepová frekvence. Základem je určit maximální tepovou frekvenci a z ní pak procentuálně vypočítat optimální spalovací.

 

  Maximální tepovou frekvence si teoreticky můžete určit ze vzorce:

  210 - 1/2 vašeho věku - 5% vaši váhy

  (tento výpočet je však pouze orientační +/- 15 tepů) 

  např. žena 30 let, 70 kg -> 210 - 30/2 - 0,05*70 = 191,5

 

 

Při redukci váhy by měla optimální tepová frekvence být 65 - 75 % z maximální tepové frekvence (tzn. v ukázkovém příkladě 125 - 143 tepů za minutu) při tréninku alespoň 3 krát týdně po dobu minimálně 40 minut.

 

Ideální tedy je kombinovat běh na pásu, popř. na krosovém trenažéru (známějším jako "orbitrek") a zaměřit se na posilování problematických partií (zadek, stehna a také břicho, které se Vám při pravidelném posilování hezky vytvaruje).

 

Při každém cvičení byste neměly zapomenout na tekutiny. Nejlépe ve formě iontového nápoje, kterým ztracené množství tekutin doplníme. Taktéž dodáte tělu potřebné množství energie a při tréninku nám pomůže udržet konstantní hladinu výkonu. Iontový nápoj Vám rádi připravíme podle chuti.

 

Velkou výhodou v našem Fitness centru je to, že cena je stanovena za vstup, nikoliv za hodinu. To znamená, že pokud k nám přijdete, nikdo Vám po hodině cvičení neřekne: "Hodina uběhla, končíme." Můžete klidně i 60 minut běhat na pásu (pokud to zvládnete) a další hodinu posilovat.

 

 

ZÁSADA č. 2: Jezte několikrát denně, ale menší porce!

 

Jíst je třeba často, ale málo. Rozhodně se vyvarujte diet typu „za den jedno jabko a sklenku vody“. Pokud necháte tělo takto vyhladovět (a je jedno jak dlouho), sice docílíte krátkodobého snížení podílu tělesného tuku, ale zároveň v těle probudíte obranné mechanismy před vyhladověním. Vyhladovělé tělo totiž usoudí, že je nedostatek potravy a tak zahájí protiopatření. To znamená, že cokoliv sníte (byť třeba jeden rohlík či jablko), z toho si tělo vezme jen to nejnutnější pro přežití a zbytek uloží na horší časy – jak jinak než ve formě tělesného tuku. A to je přesně to, co nechcete.

 

Pokud se po drastické dietě vrátíte po čase zpátky k normálnímu jídelníčku, tělo si tuk začne opět ukládat a Vy máte za pár týdnů zpět vše, co jste pracně shazovala –známý jojo efekt. Musíte tedy tělo přesvědčit, že nedostatek potravy nehrozí – proto je nutné jíst každé 3 hodiny v menších dávkách. Drastickým dietám se určitě vyvarujte!

 

Upravenou stravu je vhodné doplnit karnitinem, který je velmi dobrým pomocníkem pro redukci nadváhy a pro zlepšení celkového energetického metabolismu. Karnitin můžeme do těla dostat v čisté formě (ampule) nebo v kombinaci s dalšími látkami (carnitin drink) - obě k zakoupení u nás ve Ladies Fitness.

Karnitin je funkční látka, která zintenzivňuje přeměnu tuků tím, že na sebe váže mastné kyseliny obsažené v tucích a umožňuje přechod mitochondrální membránou buňky, kde se z nich tvoří energie důležitá pro zlepšení funkce buněk. Tím je výraznější kvalita svalového výkonu, optimální funkce srdečního svalu a úbytek tělesné hmotnosti. Nezbytným předpokladem zlepšení účinku je pohybová aktivita a vhodná strava - to jsme si ale vysvětlily výše.

 

 

Pokud jste se po přečtení tohoto článku rozhodly udělat pro svoji postavu maximum, budeme se těšit na Vaši návstěvu. Rádi Vás podpoříme!

Ceník

 

Jednorázový vstup: 55,- Kč

Permanentka (10 vstupů): 500,- Kč

Permanentka (měsíční): 600,- Kč

VacuShape: 150,- Kč

 

Otevírací doba

 

PO, ST, PÁ: 9-12, 16-20

ÚT, ČT: 16-20

možná telefonická domluva

sms na tel: +420 605 894 354

 

Kde nás najdete?

 

Ladies fitness

ul. Rozmarýnova 1762

698 01 Veselí nad Moravou

 

© 2017 ladies-fitness.cz. Dámské fitness ve Veselí nad Moravou.